Ενθουσίασε την Αιγιάλεια η πληροφορία ότι ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Αλέξης Χαρίτσης υπέγραψε χθες την απόφαση έγκρισης της πρότασης αναβάθμισης της ΠΕΟ στο τμήμα Πάτρα-Αίγιο.
Συνέπεσε ο δήμαρχος Αιγίου Θανάσης Παναγόπουλος και ο αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακού Συντονισμού και Διοίκησης Δημήτρης Δριβίλας σε χαιρεστιμό της είδησης κατά την γιορτήγια τον ένα χρόνο της «Παναιγιάλειας» χθες βράδυ στο Αίγιο. Μάλιστα ο δήμαρχος ευχαρίστησε τον περιφερειάρχη Απόστολο Κασιφάρα για την συμβολή του στην συγκεκριμένη εξέλιξη.
Συγκεκριμένα δύο 24ωρα μετά την ψήφιση της σχετικής εισήγησης από το περιφερειακό συμβούλιο (έργα και δράσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων) το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης ενέκρινε χθες τα 1,5 εκατ. ευρώ, που προβλέπονται για την ανακατασκευή της Παλαιάς Εθνικής Πάτρα-Αίγιο.
Μετά την ολοκλήρωση της «Ολυμπίας» η διπλανή Παλαιά Εθνική θυμίζει το… ασχημόπαπο γι’ αυτό και η Περιφέρεια δέχθηκε με ικανοποίηση χθες την απόφαση έγκρισης της πρότασης αναβάθμισης της ΠΕΟ στο τμήμα Πάτρα-Αίγιο, την οποία υπέγραψε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Αλέξης Χαρίτσης.
Ο περιφερειάρχης Απ. Κατσιφάρας επικοινώνησε χθες με τον αναπληρωτή υπουργό, αλλά και τον γγ Δημοσίων Επενδύσεων ΕΣΠΑ, Παναγιώτη Κορκολή, εκφράζοντας ευχαριστίες για την άμεση ανταπόκριση.
Η μελέτη προβλέπει νέο ασφαλτοτάπητα, σήμανση, διαβάσεις πεζών, στηθαία ασφαλείας, πεζοδρόμια εντός των οικιστικών ζωνών με τον εξοπλισμό τους (παγκάκια, κάδοι απορριμμάτων, φυτεύσεις κ.λπ.), ηλεκτροφωτισμό, αποχέτευση όμβριων κ.ά.
ΖΩΝΤΑΝΕΥΕΙ Η ΠΑΤΡΩΝ – ΠΥΡΓΟΥ
Εν τω μεταξύ, μετά από ένα δίμηνο περίπου χωρίς νέα, η Πατρών-Πύργου φαίνεται να ζωντανεύει και πάλι καθώς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έστειλε προ 24ωρων τις συμβάσεις με τους προσωρινούς μειοδότες στις 8 εργολαβίες, προς έλεγχο και επικύρωση από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Πρόκειται για το 3ο βήμα προς της έναρξης του έργου, καθώς μετά την «βούλα» του Ελεγκτικού, ακολουθεί η επικύρωση των συμβάσεων από τη Βουλή και η υπογραφή των αναδόχων προκειμένου να πιάσουν δουλειά. Ο καθένας στο δικό του «πόστο».
Το υπουργείο δεν ανέλαβε κάποια πρωτοβουλία σχετικά με την κατασκευαστική κοινοπραξία «Τοξότης»-Καλογρίτσα, η οποία έχει αναλάβει το 50% του έργου, με τα τέσσερα τμήματα, από Πύργο προς Πάτρα, στα όρια της Βάρδας.
H εταιρεία Καλογρίτσα, σύμφωνα με το έγκυρο «ypodomes.gr», ανανέωσε τις εγγυητικές που κατέθεσε στους διαγωνισμούς και -προς το παρόν- διαψεύδονται και οι φήμες για αλλαγή.
Η ικανότητα του «Τοξότη» να εκτελέσει το έργο, εξακολουθεί να αμφισβητείται, ενώ ήδη στην Αττική η εταιρεία έχει κηρυχθεί έκπτωτη, λόγω αδυναμίας, από μικρότερο έργο.
Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και αν το Ελεγκτικό δεν βρει κάποιο πρόβλημα σε όλες τις συμβάσεις, οι οκτώ εργολαβίες θα συζητηθούν στα θερινά τμήματα της Βουλής.
Εκτός του «Τοξότη», στις εργολαβίες Νο6 & 8 προσωρινός ανάδοχος είναι η ιταλική κατασκευαστική «DG Infrastructure» (με το ελληνικό κατασκευαστικό πτυχίο από την «πρ Μηχανική») στην Νο5 η «Ξανθάκης-Ιντερκάτ» και στην Νο7 η «Ιντερκάτ».
Το μπαλάκι της υπόθεσης του Τοξότη θα είναι στη Βουλή το καλοκαίρι και -εκτός αυτού- οι βουλευτές σε Αχαΐα και Ηλεία θα κληθούν οριστικά να αναλάβουν την ευθύνη τόσο για τον όμιλο Καλογρίτσα όσο και το θέμα της οριστικής ματαίωσης της νότιας χάραξης, έξω από την Πάτρα.
πηγή:pelop.gr