«Από κόσκινο» προτίθεται να περάσει τις συμβάσεις του οδικού άξονα Πατρών – Πύργου, ο νέος υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, ενώ δεν αποκλείεται να οδηγηθούμε σε ακύρωση όλων των εργολαβιών και σε συνολική επαναδημοπράτηση του έργου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η επανεξέταση των συμβάσεων θα γίνει προκειμένου να επιβεβαιωθεί, αν τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στο έργο, είναι ανυπέρβλητα και θα προκαλέσουν πολύ μεγαλύτερες καθυστερήσεις, από την επαναδημοπράτηση της εργολαβίας.
Πηγές από το περιβάλλον του υπουργού, επιμένουν ότι, η ακύρωση μιας σειράς από διαγωνισμούς που έχουν τα τελευταία χρόνια προκηρυχθεί, είναι προτιμότερη από τη συνέχισή τους.
Σε κάθε περίπτωση, αν επιβεβαιωθούν αυτές οι πληροφορίες, τότε θα πρόκειται για μια πολύ σοβαρή εξέλιξη που ανατρέπει όλο το χρονοδιάγραμμα και τα οικονομικά δεδομένα του έργου της ΕΟ Πατρών – Πύργου.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι η ακύρωση του διαγωνισμού θα προκαλέσει σημαντική καθυστέρηση. Επίσης, οι ανάδοχοι θα ζητήσουν αποζημιώσεις για τις πέντε από τις οκτώ εργολαβίες που έχουν ήδη υπογράψει (σύμβουλοι του υπουργού εκτιμούν ότι είναι λιγότερο από 10 εκατ. ευρώ συνολικά). Και βέβαια προκύπτει ερώτημα, με ποιον τρόπο θα κατασκευαστεί το έργο, αν επαναπροκηρυχθεί.
Στο επιτελείο του κ. Καραμανλή εκτιμούν ότι είναι προτιμότερη η όποια καθυστέρηση, από το να βρεθεί σε λίγους μήνες το Δημόσιο μπλεγμένο σε ένα έργο που δεν θα μπορεί να προχωρήσει. Η μεγάλη θυσία βέβαια θα είναι η απένταξή του από το ΕΣΠΑ.
Ο οδικός άξονας Πάτρας – Πύργου (75 χλμ. σε νέα χάραξη), αρχικά ήταν μέρος της παραχώρησης στην Ολυμπία Οδό και «κόπηκε» με την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης το 2013.
Η τότε ηγεσία του υπουργείου Υποδομών όρισε τον προϋπολογισμό του έργου στα 443 εκατ. ευρώ, 103 εκατ. ευρώ περισσότερα απ’ ότι είχε αρχικά υπολογιστεί. Εν συνεχεία, η επόμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών «ανέβασε» τον προϋπολογισμό στα 502 εκατ. ευρώ, επίσης χωρίς ουσιαστική αιτιολόγηση και το δημοπράτησε «σαλαμοποιημένο» σε οκτώ κομμάτια, προκειμένου να το διεκδικήσουν εταιρείες χαμηλότερης τάξης. Ολοι οι επιλεγέντες ως ανάδοχοι προσέφεραν εκπτώσεις άνω του 50% και έτσι ο προϋπολογισμός του έργου «έπεσε» στα 293 εκατ. ευρώ.
Οι δύο από τις τέσσερις συμβάσεις στις οποίες είχε μειοδοτήσει η Κοινοπραξία «Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών» του ομίλου Καλογρίτσα δόθηκαν τελικά στον πρώτο επιλαχόντα, ενώ η τύχη των άλλων δύο (Βάρδα – Κυλλήνη και Δουνέικα – Πύργος) κρίνεται από τις επιτροπές του υπουργείου Υποδομών στα τέλη του μήνα.