Πατρών – Πύργου: Θα χαθεί χρόνος και χρήμα αν ακυρωθούν τα έργα, προειδοποιούν εργολάβοι

 

 

 

«Θα είναι μεγάλο λάθος αν με δικαιολογίες αμφίβολης σοβαρότητας ακυρωθούν τα έργα στον άξονα Πάτρας – Πύργου». Ο πρόεδρος της Μηχανικής, Πρόδρομος Εμφιετζόγλου, καλεί τον νέο υπουργό Υποδομών να συνεχίσει το έργο όπως έχει ξεκινήσει, υποστηρίζοντας ότι με οποιαδήποτε άλλη επιλογή θα χαθεί χρόνος και χρήμα.

Οπως αναφέρει στην «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» ο κ. Εμφιετζόγλου (γενικός διευθυντής των έργων της ιταλικής GD Infrastrutture στην Ελλάδα), μετά την «αποκοπή» του Πάτρα – Πύργος από το έργο της Ολυμπίας Οδού, το Δημόσιο δεν συντήρησε ούτε φύλαξε τα ημιτελή έργα. «Ολα έμειναν στην τύχη τους. Αλλοι έκλεβαν αμμοχάλικα, άλλοι άδειαζαν μπάζα και σκουπίδια. Δυστυχώς αυτή είναι η κατάσταση», αναφέρει για ένα από τα δύο τμήματα που έχει αναλάβει η GD Infrastrutture. «Ομως τα έργα θα προχωρήσουν. Αναλάβαμε πριν από ένα μήνα, ήδη έγιναν η εγκατάσταση των εργοταξίων, τα τοπογραφικά και ξεκίνησαν τα χωματουργικά. Εντός της εβδομάδας θα ξεκινήσουμε να σκυροδετούμε. Είμαστε σε θέση να κατασκευάσουμε το έργο σωστά, στην ώρα του και χωρίς υπερβάσεις. Κατασκευάζουμε ήδη το σιδηροδρομικό έργο Ψαθοπύργου – Ρίου και η πρόοδός μας είναι περισσότερο από ικανοποιητική. Δεν τεκμαίρεται από πουθενά ότι εμείς και οι άλλες εταιρείες που έχουν αναλάβει τα υπόλοιπα τμήματα δεν είμαστε σε θέση να εκτελέσουμε το έργο. Μοναδικός σκοπός όσων υποστηρίζουν αυτά είναι να μας αποδυναμώσουν». Ο κ. Εμφιετζόγλου εκτιμά ότι σε περίπτωση ακύρωσης του έργου, εκτός από τα 7 εκατ. αποζημιώσεων που θα πρέπει να καταβληθούν, θα χαθεί η κοινοτική χρηματοδότηση και το έργο θα εμπλακεί σε έναν δικαστικό κυκεώνα.

«Η ακύρωση μιας σύμβασης γίνεται μόνο για πολύ σοβαρό λόγο, ο οποίος κατά τη γνώμη μου δεν υφίσταται. Το μόνο σίγουρο είναι πως οι αν συμβάσεις καταγγελθούν από το Δημόσιο, θα ακολουθήσει ένας πολύ μακρύς κύκλος προσφυγών στα εθνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια. Θα χαθούν οι πιστώσεις από την Ε.Ε. και το έργο θα χρειαστεί χρόνια για να επαναδημοπρατηθεί. Οταν το 2014 ακυρώθηκε ο διαγωνισμός για το έργο, έλεγαν ότι θα το δημοπρατήσουν σε ένα χρόνο και φθάσαμε στο 2019 χωρίς να έχουν υπογραφεί όλες οι συμβάσεις. Αυτό θα γίνει και τώρα. Επιπλέον, αυτή τη στιγμή οι συμβάσεις ανατέθηκαν με μεγάλες εκπτώσεις. Αν το έργο επαναδημοπρατηθεί ενιαίο, τότε είναι σίγουρο ότι οι εκπτώσεις θα είναι πολύ μικρότερες, άρα το έργο θα κοστίσει περισσότερο. Το “αγκάθι” αυτή τη στιγμή είναι, κατά τη γνώμη μου, οι συμβάσεις του Καλογρίτσα, στις οποίες ο υπουργός μπορεί απλά να καλέσει τον επόμενο επιλαχόντα».