Πατρών – Πύργου: Μετά τους επισήμους, έφυγαν και τα φορτηγά

 

 

Δεν πέρασε ούτε μια μέρα από τα «εγκαίνια» των εργασιών στην ΕΟ Πατρών – Πύργου από τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτση και μετά τους επισήμους αποχώρησαν και τα λιγοστά μηχανήματα, που μάλλον είχαν «στηθεί» για τις ανάγκες της τηλεοπτικής κάλυψης.

Για πολλούς, ήταν μια επανάληψη των «εγκαινίων» της Ολυμπίας Οδού, τον Απρίλιο του 2013 στο Ζευγολατιό Κορινθίας από την τότε κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου, όπου και εκεί, μετά τις τελετές, τα μηχανήματα είχαν εξαφανιστεί και το έργο μπήκε σε τέλμα.

Στην ΕΟ Πατρών – Πύργου, η πολυδιαφημισμένη έναρξη των εργασιών χαρακτηρίζεται τώρα ως «συμβολική», ενώ οι εργασίες μετατίθενται για μετά το Πάσχα. Είναι χαρακτηριστικό ότι, χθες, ο επικεφαλής του συνδυασμού «Ολα από την αρχή» και υποψήφιος περιφερειάρχης Νεκτάριος Φαρμάκης, «ανέβασε» στη σελίδα του στο facebook φωτογραφία από το σημείο που είχε «στηθεί» το σκηνικό των υποτιθέμενων εγκαινίων του έργου. Μια ημέρα μετά δεν υπάρχουν πλέον ούτε πολιτικοί, αλλά, ούτε και μηχανήματα, και το μόνο που βρίσκεται ακόμα στη θέση του είναι τα μελίσσια κάποιου παραγωγού.

Αλλωστε, τα μισά εργοτάξια (τέσσερα) είναι ακόμα σε εκκρεμή κατάσταση, η οποία θα διαρκέσει αρκετές εβδομάδες. Μετά το Πάσχα αναμένεται να υπογραφούν τρεις συμβάσεις με εργολάβους και θα μένει η απόφαση του ΣτΕ, στις 11 Ιουνίου, για να υπογραφεί και η όγδοη. Ως εκ τούτου, το έργο δεν πρόκειται να μπει σε φάση πλήρους υλοποίησης, πριν τον ερχόμενο Ιούλιο.

Ομως τα προβλήματα δεν έχουν τελειώσει ακόμα, γι΄αυτό και επικρατεί κλίμα αμφισβήτησης. Σε αναμονή προσκόμισης εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης είναι οι εργολαβίες 1 και 4 με ανάδοχο την κοινοπραξία Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών (Πύργος-Δουναίικα και Κυλλήνη-Βάρδα), από τη Βουλή πέρασε και πάνε για υπογραφές η εργολαβία 2 με ανάδοχο την ΙΝΤΡΑΚΑΤ (Δουναίικα-Αμαλιάδα), όμως μπλοκαρισμένη στο ΣτΕ είναι η εργολαβία 3 με ανάδοχο και πάλι την ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Στο εργοτάξιο στο Ψάρι Βάρδας ο διευθυντής έργου της Interkat, Γιάννης Πλακιάς, επεσήμανε πως υπάρχουν μικρά ζητήματα με απαλλοτριώσεις, που όμως φαίνεται πως θα ξεπεραστούν. Η εταιρεία έχει βρει χώρους εργοταξίων, δανειοθαλάμους, ξεκίνησε την αποτύπωση φυσικού εδάφους, αλλά πρέπει να κάνει μελέτη εφαρμογής. Είχε κάνει μελέτη εφαρμογής και από την Ολυμπία Οδό, όμως πρέπει να γίνουν συμπληρωματικές διαδικασίες.

πηγή: pelop.gr