Γράφει ο Χρήστος Πατούχας, επικεφαλής «Ανυπότακτης Πολιτείας», Δημοτικός Σύμβουλος Πατρέων
Απευθυνόμαστε προς όλους, θεσμικούς και μη, πολιτικούς και μη, μικρούς και μεγάλους πολιτικούς παράγοντες. Την Περιφερειακή Αρχή, τους Αχαιούς και Ηλείους Περιφερειακούς Συμβούλους, τον Δήμαρχο Πατρέων και όλους τους Δημοτικούς Συμβούλους, τον Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο Δυτικής Αχαΐας, τους Βουλευτές Αχαΐας, τους Τεχνικούς και Επιστημονικούς φορείς. Προφανώς απευθυνόμαστε στην Κυβέρνηση και τον αρμόδιο Υπουργό.
Αγαπητοί κύριοι
Τοποθετηθείτε επί της ουσίας. Τοποθετηθείτε με ευθύνη απέναντι στο μέλλον των επόμενων 100 χρόνων. Τοποθετηθείτε με την αλήθεια! Με το συμφέρον της ευρύτερης περιοχής. Δεν πρέπει να χαρακτηρίσει την άποψη σας, η προχειρότητα, η υπακοή στο πρόσκαιρο πολιτικό όφελος ή η υποταγή στα μακροχρόνια συμφέροντα των ισχυρών.
Γνωρίζετε και γνωρίζουμε ότι το εμπόδιο για την υιοθέτηση της Νότιας χάραξης της Πατρών Πύργου, στο τμήμα των 13 χιλιομέτρων από Μιντιλόγλι μέχρι την Κάτω Αχαΐα, είναι τα διόδια που θέλουν να εγκαταστήσουν στην περιοχή των Καμινίων. Διόδια, που δυστυχώς αφορούν εσωτερική επικοινωνία της Πάτρας με την Επαρχία Πατρών, δηλαδή με το 60% και πάνω του συνολικού κυκλοφοριακού φόρτου του νέου προς κατασκευήν αυτοκινητοδρόμου.
Το επιχείρημα της δήθεν καθυστέρησης με νέες μελέτες, είναι το πιο πρόχειρο από όλα όσα έχουν ακουστεί. Ο δρόμος μέχρι την Τσακώνα, έπρεπε να έχει αποπερατωθεί, σαν Ολυμπία Οδός από το 2012! Στο τέλος του 2019, είμαστε στο σημείο μηδέν! Και συζητάμε για το τμήμα μέχρι τον Πύργο, εγκαταλείποντας οριστικά μεγάλο μέρος της Δυτικής Πελοποννήσου από την σύνδεση του με αυτοκινητόδρομο. Ωστόσο και επί Υπουργίας Σουφλιά και επί Υπουργίας Σπίρτζη, δόθηκαν υποσχέσεις για εκπόνηση μελετών. Ποιος ευθύνεται για την καθυστέρηση;
Η Νότια χάραξη στο τμήμα αυτό, προσφέρει άμεση αναπτυξιακή διάσταση στο όλο έργο, με την σύνδεση του με την Βιομηχανική Περιοχή, (εννοείται, ότι απαιτείται και η σύνδεση με το Αεροδρόμιο του Αράξου), θα προστατέψουμε την οικιστική ζώνη των Νοτίων προαστείων της Πάτρας, από την πλήρη απαξίωση και καταστροφή, θα διατηρήσουμε το σήμερα υπάρχον οδικό δίκτυο, για τις ανάγκες της εντός του Νομού εσωτερικής μετακίνησης όλο το χρόνο, κυρίως τους θερινούς μήνες.
Μπορεί να ισχυριστεί κάποιος ότι αυτό αποτελεί χειρότερη λύση;
Είναι περιττό να απαριθμήσουμε βλαβερές συνέπειες. Τις κατανοούν ήδη όλοι. Είναι περιττό, να απαντήσουμε στον πρόσφατο ισχυρισμό, ότι δήθεν δεν έχουν διατυπωθεί αντιδράσεις στις Περιβαλλοντικές μελέτες του έργου. Υπάρχουν ομόφωνες αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων και των δύο, του μεγάλου και του μικρότερου, αστικών κέντρων του Νομού. Η αντίθεση 300 000 κατοίκων αποτελεί κοινωνική συναίνεση;
Με την ευκαιρία της επίσκεψης του Πρωθυπουργού και του αρμόδιου Υπουργού τις προσεχείς μέρες, καλούμε τους αρμόδιους να μην περιοριστούν σε φωτογραφήσεις και δείπνα. Αλλά να υποβάλλουν με αποφασιστικότητα αιτήματα. Να ανταποκριθούν στο ρόλο και την ευθύνη τους. Η ανεκτικότητα, η «συμμόρφωση προς τις υποδείξεις των μεγάλων συμφερόντων», η συγκαταβατικότητα, αντιπολιτευομένων και μη, ευθύνεται για το ότι η Περιοχή μας είναι εκτός του «αναπτυξιακού» σχεδιασμού. Και στους Αυτοκινητοδρόμους και στο Σιδηροδρομικό Δίκτυο και στο Φυσικό Αέριο και σε πολλούς άλλους τομείς.
Καλούμε τον κύριο Δήμαρχο Πατρέων, να συναντήσει τον Πρωθυπουργό στην επίσκεψη του. Να του θέσει με καθαρό τρόπο το αίτημα της Περιοχής. Να προγραμματίσει άμεση συζήτηση του θέματος στο Δημοτικό Συμβούλιο. Συντονισμό του αγώνα και ενημέρωση των κατοίκων. Ο ρόλος του Δήμου και του Δημάρχου, δεν είναι μόνο να στηρίζει τον αγώνα και τα αιτήματα των δημοτών. Είναι πρωτίστως να καθοδηγεί, να οργανώνει τους αγώνες και τις κινητοποιήσεις, να καθορίζει τις προτεραιότητες.