Αισιόδοξο πάντως το υπουργείο Υποδομών
Ανησυχία έχει προκύψει από την απάντηση που έδωσε η Επίτροπος Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής, Ελίζα Φερέιρα σε ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για το μέλλον του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, εκφράζουν πηγές από το υπουργείο Υποδομών. Θυμίζουμε ότι οι εργασίες που είχαν ξεκινήσει στον δρόμο σταμάτησαν από την παρούσα Κυβέρνηση και επί περίπου 16 μήνες δεν έχει βρεθεί ακόμα η διάδοχος κατάσταση προκειμένου να ολοκληρωθεί η Πατρών-Πύργου.
Απαντώντας σε ερώτηση του Δημήτρη Παπαδημούλη και της Έλενας Κουντουρά, η κ. Φερέιρα αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι «οι ελληνικές αρχές διαβίβασαν ορισμένες αρχικές πληροφορίες στην Επιτροπή όσον αφορά την πρόθεσή τους να εγκαταλείψουν ενδεχομένως ένα μοντέλο που βασίζεται σε δημόσια έργα προς ένα μοντέλο που βασίζεται σε συμβάσεις παραχώρησης».
Τι απάντησε η Ευρωπαία Επίτροπος
Στην επιστολή της, η Επίτροπος επισημαίνει ότι «εναπόκειται στις ελληνικές αρχές να διασφαλίσουν ότι κάθε διαδικασία ανάθεσης για την υλοποίηση του εν λόγω έργου διεξάγεται σύμφωνα με το δίκαιο της ΕΕ. Σε περίπτωση αλλαγής του μοντέλου για τη σύναψη συμβάσεων, πρέπει να ενημερώνεται η Επιτροπή. Αυτό θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα να χρειάζεται τροποποίηση της απόφασης της Επιτροπής για τη χορήγηση χρηματοδότησης του έργου».
Όπως μάλιστα τονίζει η επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής και Αστικής Πολιτικής της Κομισιόν (DG REGIO), τα κράτη μέλη πρέπει να αξιολογούν κατά πόσον τα έργα που προκηρύσσονται συνεπάγονται κρατική ενίσχυση και, εάν ναι, να ενημερώνουν σχετικά την Επιτροπή.
Καθησυχαστικό το Υπ. Υποδομών
Σύμφωνα με στελέχη του Υπουργείου Υποδομών, η ένταξη του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού έχει εγκριθεί επί της αρχής από την αρμόδια Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς και Βιομηχανίας (DG GROW), η οποία έχει και τον τελικό λόγο στις διαπραγματεύσεις με το Δημόσιο για το έργο αυτό.
Κατά τις ίδιες πηγές, ο αρμόδιος Επίτροπος, Τιερί Μπρετόν, έχει πεισθεί για την αναγκαιότητα του έργου ενώ η αποστολή επίσημης έγκρισης από την DG GROW αποτελεί θέμα χρόνου. Όπως τονίζουν, το ενδεχόμενο να θεωρήσει η αρμόδια Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG COMP) ότι εγείρεται ζήτημα κρατικής ενίσχυσης με την ένταξη του οδικού άξονα στην Ολυμπία Οδό συγκεντρώνει ελάχιστες πιθανότητες, δεδομένου ότι στη συμφωνία μεταξύ Δημοσίου και Ολυμπίας Οδού προβλέπεται η ανάληψη ρίσκου από τον παραχωρησιούχο.
Η συμμετοχή των ιδιωτών της Ολυμπίας Οδού θα φτάσει τα 80 εκατομμύρια ευρώ εκ των οποίων 10 εκατομμύρια θα προέλθουν από ίδια κεφάλαια, ενώ τα υπόλοιπα θα εξασφαλιστούν μέσω δανεισμού από τις συστημικές τράπεζες.
Οι επόμενες κινήσεις
Τις επόμενες ημέρες το υπουργείο Υποδομών θα στείλει στην ευρωπαϊκή Διεύθυνση Ανταγωνισμού στοιχεία της συμφωνίας παραχώρησης Δημοσίου – Ολυμπίας Οδού, τα οποία αφορούν στη μελέτη κόστους – οφέλους και του χρηματοοικονομικού μοντέλου.
Το συνολικό κόστος για την αναβάθμιση του υφιστάμενου οδικού δικτύου θα ανέλθει σε 304 εκατομμύρια ευρώ, με τη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου να διαμορφώνεται σε 224 εκατομμύρια ευρώ. Στη συμβολή του Δημοσίου συμπεριλαμβάνεται και το κόστος εγκατάστασης του συστήματος διοδίων.
Τα κονδύλια που θα διαθέσει το Δημόσιο για την κατασκευή του τμήματος Πάτρα – Πύργος θα προέλθουν από την υφιστάμενη (2014 – 2020) και από την επόμενη (2021 – 2027) προγραμματική περίοδο, καθώς το έργο έχει εγκριθεί ως επένδυση γέφυρα.
ΕΛΕΝΑ ΚΟΥΝΤΟΥΡΑ: ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ
Μιλώντας “Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7” η κυρία Κουντουρά έκανε λόγο για εγκληματικές καθυστερήσεις εκ μέρους της κυβέρνησης και απαντώντας στις πληροφορίες ότι το έργο έχει ουσιαστικά εγκριθεί από την αρμόδια Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς και Βιομηχανίας της Ε.Ε., επισήμανε μεταξύ άλλων τα εξής:
«Εγώ βλέπω ότι όλα είναι διαρροές, λένε πηγές του Υπουργείου. Γιατί δεν βγαίνει επίσημα το Υπουργείο να πει ότι έχουμε κάνει μια, δύο, τρεις, τέσσερεις κινήσεις, όταν η Κομισιόν έρχεται και τους διαψεύδει. Η Κομισιόν λέει ότι εμείς πήραμε μόνο κάποιες πληροφορίες, ότι θα αλλάξει η μέθοδος εκτέλεσης και ο ανάδοχος. Επίσης, επειδή από δημόσιο έργο σε σύμβαση παραχώρησης, λέει η Ε.Ε. ότι πρέπει να δούμε εάν παραβιάζει τους κανόνες τους ευρωπαϊκού ανταγωνισμού. Και καταλήγει: «Ας μας πούνε τι θέλουν να τους καθοδηγήσουμε πώς να το κάνουμε». Άρα τους διαψεύδει.
Αυτή η συστηματική παραπληροφόρηση που γίνεται από διαρροές, δείχνει ότι θέλουν να μπερδέψουν τον κόσμο και να προκαλέσουν σύγχυση. Ο κόσμος περιμένει αυτό το έργο εδώ και πάρα πολλά χρόνια και μάλιστα ο αρμόδιος υπουργός έχει πει στη Βουλή ότι μέσα στο 2020 θα μπουν μπουλντόζες και μέσα στο 2023 θα έχει ολοκληρωθεί. Αυτό δεν πρόκειται να συμβεί ποτέ. Το έργο είναι παγωμένο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει εγκρίνει τίποτε ακόμα γιατί δεν έχουν γίνει οι διαδικασίες. Να λέμε αλήθειες”.
πηγή:https://www.thebest.gr/