«Τσουχτερό» πρόστιμο ύψους 15.000 ευρώ επεβλήθη στο Λιμενικό Ταμείο Κατακόλου από τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ) επειδή από «δυστροπία αρνείται εν τοις πράγμασι την παροχή πληροφοριών παρακωλύοντας ουσιαστικά το έργο της Αρχής».
Ωστόσο, πριν από την πιο πάνω διατύπωση φαίνεται να «κρύβεται» μια υπόθεση η οποία είναι άγνωστο το πού θα οδηγήσει και φυσικά αν εξυπηρετεί τα καλώς εννοούμενα συμφέροντα του Κατακόλου και της τουριστικής κίνησης.
Κατά το σκεπτικό της απόφασης της ΡΑΛ, πριν από έναν χρόνο, στις 17-7-17, εστάλη από την Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) επιστολή στον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Κατακόλου, που κοινοποιήθηκε και στη ΡΑΛ, για φερόμενη αναμόρφωση των τιμολογίων για τις υπηρεσίες παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων, με αποτέλεσμα να αυξάνονται τα τέλη, «σε ασυνήθιστα – εξωφρενικά ποσά από 100% – 3.000%».
Κατόπιν αυτού η ΡΑΛ ζήτησε από το Λιμενικό Ταμείο αναλυτική και τεκμηριωμένη ενημέρωση για τον τρόπο υπολογισμού των τελών, καθώς επίσης και σχέδια παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων στερεών και υγρών.
Παρ’ ότι ακολούθησαν και άλλες επιστολές αλλά και τηλεφωνήματα, το Λιμενικό Ταμείο ουδέποτε απάντησε κι έτσι η ΡΑΛ αναγκάστηκε να επιβάλει το πιο πάνω πρόστιμο με απόφασή της (64/2018), τον περ. Ιούνιο.
Μετά την κοινοποίηση της απόφασης συνεδρίασε το Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου, όχι για να στείλει τα στοιχεία που ζήτησε η ΡΑΛ αλλά για να προσλάβει δικηγόρο προκειμένου να κάνει σχετική γνωμοδότηση. Ωστόσο, μέλη του Δ.Σ. εμφανίστηκαν έκπληκτα γιατί δεν είχαν καμιά γνώση του θέματος (παρά την προηγηθείσα αλληλογραφία η οποία μάλλον είχε αποκρυβεί από τα μέλη). Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, ένα μέλος ζήτησε να διαταχθεί ΕΔΕ στο εσωτερικό του Λιμενικού Ταμείου για πειθαρχικές ή ηθικές ευθύνες.
Πέραν των ανωτέρω, πάντως, προκύπτουν για μια ακόμη φορά ορισμένα ερωτηματικά για τα οποία οφείλει το Δ.Λ.Τ. να απαντήσει:
1) Είναι αληθής η επιστολή της Ενωσης Εφοπλιστών που μιλά για αυξήσεις στα τέλη έως και 3.000%!;
2) Μια τέτοιου ύψους αύξηση μπορεί να θέσει σε κίνδυνο το λιμάνι Κατακόλου ως τόπο προορισμού; Και πολύ περισσότερο την προσδοκία για home port;
3) Για ποιο λόγο το Λιμενικό Ταμείο ως Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου δεν απάντησε σε μια Ανεξάρτητη Αρχή όπως ο νόμος προβλέπει δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο ότι τον γράφει (σ.σ. το νόμο) «στα παλαιότερα των υποδημάτων του»;
4) Η δημοτική αρχή αλλά και το δημοτικό συμβούλιο γνωρίζει το μείζον αυτό θέμα;
5) Για ποιο λόγο να καταλογίζονται πρόστιμα –και μάλιστα τέτοιου ύψους- επιβαρύνοντας τον προϋπολογισμού του Δ.Λ.Τ. (σ.σ. για δημόσιο χρήμα μιλάμε) τη στιγμή μάλιστα που το Λιμενικό Ταμείο χρωστά ήδη 100.000 ευρώ στο δήμο Πύργου, αλλά και διάφορα ακόμη ποσά σε επαγγελματίες για παροχή υπηρεσιών τα οποία δεν τους τα δίνει (προς το παρόν) αν και έχουν κερδίσει δικαστικές αποφάσεις;
Ζαχαρίας Μαντάς