Η γενικευμένη τηλεκπαίδευση ζημίωσε τις επιδόσεις των μαθητών και αυτό θα φανεί στη διάρκεια του εργασιακού τους βίου – Σε χειρότερη θέση οι μαθητές από οικογένειες με χαμηλότερα εισοδήματα
Πρόσφατες αξιολογήσεις μαθητών, σπουδαστών κολεγίων και φοιτητών δείχνουν ότι η γενικευμένη τηλεκπαίδευση κατά τη διάρκεια της πανδημίας είχε ως αποτέλεσμα πτώση των σχολικών επιδόσεων σε χώρες όπως η Ινδία, η Γερμανία, η Βρετανία, η Βραζιλία και οι Ηνωμένες Πολιτείες, όπου ορισμένα εκπαιδευτήρια και σχολές παρέμειναν κλειστά για περισσότερο από ένα χρόνο.
«Αν αυτές οι μαθησιακές απώλειες δεν καλυφθούν, οι συγκεκριμένοι σπουδαστές μπορεί να γνωρίσουν μείωση του εισοδήματός τους κατά τη διάρκεια της ζωής τους», προειδοποιεί το ΔΝΤ.
Οι οικονομολόγοι του διεθνούς οικονομικού οργανισμού στην Ουάσινγκτον ξεκίνησαν από τη διαπίστωση ότι οι σημερινοί σπουδαστές θα αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 40% του πληθυσμού σε ηλικία εργασίας στις οικονομίες της G20 επί δεκαετίες.
«Αν και υπάρχουν ακόμη πολλές άγνωστες παράμετροι, οι προσομοιώσεις μας δείχνουν ότι, μόλις όλοι αυτοί οι σπουδαστές βρεθούν στην αγορά εργασίας, το ΑΕΠ των προηγμένων οικονομιών της G20 μπορεί να είναι κατώτερο κατά 3% μακροπρόθεσμα» σε σχέση με τις εκτιμήσεις που είχαν γίνει προ πανδημίας.
Χωρίς να αποτελεί έκπληξη, τα πιο φτωχά νοικοκυριά είναι αυτά που υπέστησαν τις χειρότερες απώλειες μάθησης με προοπτικές που «μπορεί να είναι ιδιαίτερα περιορισμένες, βαθαίνοντας περαιτέρω τις ανισότητες των εισοδημάτων».
«Οι εκτιμήσεις υποδηλώνουν ότι αν δεν καλυφθούν τα κενά στη μάθηση που έμεινε ατελής κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αυτό θα μπορούσε να σημάνει απώλειες των εισοδημάτων από 1,5% έως 10% κατά τη διάρκεια της ζωής των ανθρώπων, των χωρών της G20», προστίθεται ακόμη.