Απαγορευτικό εισόδου ηλεκτρικών ΙΧ σε πλοία της ύψωσε ισπανική ακτοπλοϊκή εταιρεία, επιφέροντας τη δυσανασχέτηση μιας μεγάλης μερίδας οδηγών.
Μεγάλη ήταν η ταλαιπωρία που υπέστη ένας οδηγός αυτοκινήτου στην Ισπανία, στον οποίο δεν επετράπη να επιβιβαστεί στο πλοίο με το ΙΧ του, επειδή αυτό ήταν ηλεκτρικό.
Όπως αναφέρουν ισπανικά Μέσα, το περιστατικό εκτυλίχθηκε στις 28 Οκτωβρίου, με πρωταγωνιστή έναν άνδρα ο οποίος σκόπευε να ταξιδέψει από την πόλη Λας Πάλμας των Κανάριων Νήσων στην πόλη Κάρντιθ.
Αγόρασε έτσι ένα εισιτήριο των 615 ευρώ από την ακτοπλοϊκή εταιρεία Naviera Armas Trasmediterránea και κινήθηκε με το αυτοκίνητό του προς την αποβάθρα επιβίβασης.
Εκεί, οι υπάλληλοι του πλοίου αρνήθηκαν την είσοδο του ηλεκτρικού οχήματος, επισημαίνοντας στον οδηγό ότι η Naviera Armas Trasmediterránea, από τον Απρίλιο του 2023, έχει απαγορεύσει τη μεταφορά 100% ηλεκτρικών οχημάτων.
Ο άνδρας απευθύνθηκε, υποβάλλοντας καταγγελία, στην Πολιτοφυλακή, η οποία μετέβη στο λιμάνι, χωρίς ωστόσο να μεταπείθονται οι υπάλληλοι της ακτοπλοϊκής.
Η αγανάκτηση του πολίτη εντάθηκε και από το γεγονός ότι στην ιστοσελίδα της Naviera Armas Trasmediterránea δεν αναφέρεται πουθενά ότι απαγορεύεται να επιβιβάζονται στα πλοία της ηλεκτρικά οχήματα.
Όπως εξήγησε ο δυσαρεστημένος επιβάτης, και επιβεβαιώθηκε από πηγές της ισπανικής εφημερίδας Atlántico Hoy, αυτή η απαγόρευση δεν αποτελεί προϊόν της Naviera Armas Trasmediterránea, αλλά της Visemar, τον πλοιοκτήτη του Ciudad de Valencia στο οποίο θα επιβιβαζόταν ο άνδρας με το ηλεκτρικό του.
Στην απάντηση της ακτοπλοϊκής αναφερόταν ότι ο λόγος της απαγόρευσης επιβίβασης ηλεκτρικών στο πλοίο αφορά τον φόβο της πλοικτήτριας να προκληθεί φωτιά, όπως έχει συμβεί κατά το παρελθόν σε άλλα πλοία. Ως εκ τούτου, ο πλοιοκτήτης δεν θέλει να πάρει το ρίσκο.
Ο άνδρας υποστηρίζει ότι προσπάθησε να επικοινωνήσει με τον Kent S. Hagbarth, νέο διευθύνοντα σύμβουλο της Naviera Armas, μέσω του Linkedin, για κάτι που θεωρεί παραβίαση των δικαιωμάτων του ως πολίτη.
«Είμαστε 100.000 χρήστες 100% ηλεκτρικών οχημάτων στην Ισπανία και η Armas μας απαγορεύει να χρησιμοποιήσουμε τη γραμμή».
Σημειώνεται ότι η Armas δεν είναι η πρώτη που υψώνει απαγορευτικό στη μεταφορά ηλεκτρικών οχημάτων με πλοία, μιας και μια αντίστοιχη πρωτοβουλία έχει λάβει και η νορβηγική Havila Kystruten που εκτελεί με τον στόλο της δρομολόγια σε τουριστικούς προορισμούς των νορβηγικών ακτών.
Τους κινδύνους από τη μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναγνωρίζει και η ασφαλιστική εταιρεία Allianz η οποία συνέταξε μία αναφορά όπου επισημαίνονται οι κίνδυνοι από τη μεταφορά των σχετικής τεχνολογίας ΙΧ.
Η Allianz, ωστόσο, περιορίζεται σε συστάσεις προς τις ναυτιλιακές και επουδενί προτείνει την απαγόρευση μεταφοράς των ηλεκτρικών ΙΧ στα πλοία.
Αντίθετα, προτρέπει τις ναυτιλιακές να ενισχύσουν το προσωπικό τους, να εγκαταστήσουν θερμικές κάμερες και ανιχνευτές καπνού, αλλά και να βελτιώσουν τα συστήματα συγκράτησης των ΙΧ, ώστε να αποτρέπεται ακόμα και η παραμικρή μετακίνησή τους.