Το 36% των ελλήνων αγοραστών ετοιμάζεται να συμμετάσχει στην Black Friday ενώ το 77% εξοικονομεί ήδη χρήματα ειδικά για τις αγορές του, σύμφωνα με έρευνα του Picodi.com.
Οι αναλυτές της διαδικτυακής εταιρείας πραγματοποίησαν έρευνα στο διάστημα 25-31 Οκτωβρίου, διερευνώντας τις τάσεις της φετινής Black Friday αγοράς.
Η αύξηση του ενδιαφέροντος για το Black Friday επηρεάζεται από τις συμφέρουσες αγορές που μπορούσαν να κάνουν οι πολίτες τα τελευταία χρόνια στο τέλος Νοεμβρίου, αγοράζοντας ρούχα, ηλεκτρονικά ή παπούτσια σε πολύ ελκυστικές τιμές. Επίσης, από τις πολυάριθμες δραστηριότητες μάρκετινγκ που πραγματοποιούνται τόσο από μεγάλες εταιρείες όσο και από τους μικρότερους λιανοπωλητές.
Πριν από τέσσερα χρόνια ακόμη όλοι μιλούσαν για τις ασυναγώνιστες εκπτώσεις που θεσμοθετούνταν στις ΗΠΑ ή στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Εντυπωσιακό είναι ότι το 77% των ερωτηθέντων δήλωσε πως εξοικονομεί χρήματα ειδικά για τα (Black Friday) ψώνια. Το 6% είναι πρόθυμοι να πάρουν το αγαπημένο τους προϊόν σε δόσεις, ενώ το υπόλοιπα 17% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έχει αρκετά ικανοποιητικό εισόδημα για να μπορέσει να κάνει μεγαλύτερα ψώνια.
Σύμφωνα με το Picodi, το 38% των καταναλωτών αγοράζει παρορμητικά κατά τη διάρκεια της Μαύρης Παρασκευής, ενώ το 62% παραγγέλνει έχοντας ήδη προγραμματίσει αυτό που πραγματικά θέλει να αγοράσει. Επίσης, το 37% ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα αγοράσει 2-3 προϊόντα, ενώ το 37% ενδιαφέρεται να αποκτήσει 5 ή παραπάνω καινούρια προϊόντα.
Λειτουργεί ακόμα ως ξεκίνημα της εορταστικής περιόδου των Χριστουγεννιάτικων αγορών. Σύμφωνα με την έρευνα μόνο το 18% των καταναλωτών θα αγοράσει δώρα για τους αγαπημένους τους. Η πλειοψηφία (63%) θα κάνει δώρο στους εαυτούς τους, ενώ το 39% των αγοραστών θα πάρει προϊόντα για το σπίτι.
Επίσης:
Το 71% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι μπορούν να βρουν πραγματικές εκπτώσεις και εμπιστεύονται τις προσφορές.
Το 29% θεώρησε ότι οι προσφορές και οι εκπτώσεις δεν αξίζουν τον κόπο.
Ενδιαφέροντα συμπεράσματα προκύπτουν από τις απαντήσεις στο ερώτημα ποιος και για πόσο αγοράζει κατά τη διάρκεια του Black Friday. Παρατηρήθηκαν εντυπωσιακές αυξήσεις στον αριθμό των επισκέψεων σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Το μεγαλύτερο όμως ενδιαφέρον βρέθηκε στις ομάδες 18-24 και 25-34: Παρατηρήθηκε αύξηση αντιστοίχως κατά 2708% και 2299% περισσότερους χρήστες από μια κανονική Παρασκευή.
Όσον αφορά το φύλο, τα στοιχεία της έρευνας του τρέχοντος έτους δείχνουν ότι οι άνδρες θα ξοδέψουν περισσότερα χρήματα κατά μέσο όρο από τις γυναίκες (244 και 205 ευρώ αντίστοιχα). Μεταξύ των επιλεγμένων συσκευών κατά τις Black Friday αγορές, κυριαρχούν οι υπολογιστές με 50%.