Το Πανεπιστήμιο Πατρών στα καλύτερα του κόσμου

 

 

 

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) βρίσκεται στη θέση 219 παγκοσμίως μεταξύ 12.000 Πανεπιστημίων, σύμφωνα με τη νέα παγκόσμια κατάταξη πανεπιστημίων «Webometrics Ranking of World Universities» για το δεύτερο εξάμηνο του 2019. Επιπροσθέτως βρίσκεται στην 70η θέση στην Ευρώπη μεταξύ των 5.832 ευρωπαϊκών πανεπιστημίων.

Ακολουθεί στην παγκόσμια κατάταξη το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) στη θέση 293 και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ) στη θέση 382, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων στη θέση 540 και το Πανεπιστήμιο Πατρών στη θέση 564.

Σε παγκόσμιο επίπεδο στα πρώτα δέκα πανεπιστήμια τα εννέα είναι αμερικανικά: Χάρβαρντ, Στάνφορντ, ΜΙΤ, Καλιφόρνια-Μπέρκλεϊ, Ουάσιγκτον, Μίσιγκαν, Οξφόρδης, Κολούμπια, Κορνέλ και Πενσιλβάνια.

Η συγκεκριμένη κατάταξη καταρτίζεται από τη Cybermetrics (CCHS), μια μονάδα του Ισπανικού Εθνικού Κέντρου Ερευνών (Spanish National Research Council – CSIC), που αποτελεί και το κύριο ερευνητικό ίδρυμα της Ισπανίας. Τα πανεπιστήμια κατατάσσονται με βάση ορισμένα κριτήρια, τα οποία αφορούν κυρίως την παρουσία και τη δημοτικότητα τους στον παγκόσμιο ιστό, την επίδραση του ερευνητικού τους έργου, όπως αυτή αποτυπώνεται στο συνολικό αριθμό ετεροαναφορών των άρθρων και των δημοσιεύσεων των καθηγητών και των ερευνητών τους, καθώς και στο ποσοστό των δημοσιεύσεων τους που βρίσκεται στο 10% των πλέον «διαβασμένων» και σημαντικών δημοσιεύσεων παγκοσμίως.

Βασική αρχή της κατάταξης Webometrics είναι ότι στη σημερινή εποχή η πλειονότητα των σημαντικότερων δραστηριοτήτων ενός ακαδημαϊκού ιδρύματος πρέπει να ανακλάται κατ’ ανάγκη στον παγκόσμιο ιστό. Η κατάταξη δημοσιεύεται από το 2004 και ανανεώνεται δύο φορές το χρόνο κάθε Ιανουάριο και Ιούλιο.

Αναλυτικότερα, η κατάταξη κάθε Πανεπιστημίου βασίζεται σε τέσσερα επιμέρους κριτήρια:

-Παρουσία (βαρύτητα 5%): Ο συνολικός όγκος περιεχομένου (ιστοσελίδων, εγγράφων, κλπ) που δημοσιεύεται από το δικτυακό τομέα του ιδρύματος. Η μέτρηση παρέχεται από τη μηχανή αναζήτησης Google.

– Απήχηση – Ορατότητα (50%): Η ποιότητα του περιεχομένου αξιολογείται από τη δημοτικότητά του, δηλαδή από τον αριθμό των εξωτερικών δικτυακών συνδέσμων σε περιεχόμενο του ιδρύματος. Υπολογίζει τους συνδέσμους που έχουν άλλες σελίδες προς την ιστοσελίδα του ΑΕΙ.

-Ανοιχτό επιστημονικό περιεχόμενο (10%): Αξιολογείται η συμμετοχή του ιδρύματος στα ανοιχτά επιστημονικά πρότυπα του παγκόσμιου ιστού μέσω του πλήθους των εγγράφων που καταλογογραφούνται στο Google Scholar και των αριθμό των ετεροαναφορών σε αυτά. Η μελέτη των ετεροαναφορών θεωρείται το εγκυρότερο κριτήριο αποτίμησης του επιστημονικού – ερευνητικού έργου ενός Πανεπιστημίου. Στο κριτήριο αυτό δεν ενδιαφέρει το πόσα άρθρα έχουν γραφτεί από τους καθηγητές του Πανεπιστημίου, αλλά πόσες αναφορές του ονόματος και του έργου του έχουν γίνει σε άρθρα και έρευνες άλλων συγγραφέων και καθηγητών άλλων Πανεπιστημίων.

-Αριστεία (35%): Το ποσοστό των δημοσιεύσεων του ιδρύματος στο 10% των περισσότερο αναφερόμενων δημοσιεύσεων σε κάθε επιστημονικό πεδίο.

πηγή:https://tempo24.news/