Βίντεο: Η στιγμή που το Facebook έγινε Meta -Γιατί ο Ζούκερμπεργκ κάνει το μεγαλύτερο rebranding στην ιστορία

 

 

Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ο ιδρυτής του Facebook, ανακοίνωσε ότι η μητρική εταιρεία (η εταιρεία δηλαδή που έχει υπό την ομπρέλα της το Facebook, το Instagram, το WhatsApp και κάποιες ακόμη εταιρείες και η οποία ονομάζεται επίσης Facebook) θα αλλάξει όνομα και στο εξής θα αποκαλείται Meta, ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στο σύνολο των δραστηριοτήτων της, από τα κοινωνικά δίκτυα μέχρι την εικονική πραγματικότητα, όμως οι ονομασίες των διαφόρων υπηρεσιών της θα παραμείνουν ίδιες.

Ο Ζούκερμπεργκ επέλεξε την ελληνική λέξη «Μετά» για να δείξει ότι «υπάρχουν ακόμη πολλά να γίνουν».

«Μάθαμε πολλά, αντιμετωπίζοντας πολλά προβλήματα», σχολίασε, κρίνοντας ότι είναι πλέον καιρός «να οικοδομήσουμε το επόμενο κεφάλαιο».

Η ανακοίνωση αυτή έγινε αφού παρουσίασε το metaverse, το «μετασύμπαν» που σύμφωνα με τον ίδιο συνιστά το μέλλον του Ίντερνετ, μετά τους υπολογιστές και τα κινητά τηλέφωνα, στο οποίο οι άνθρωποι θα έχουν πρόσβαση για να αλληλεπιδρούν, να εργάζονται ή να ψυχαγωγούνται μέσω της τεχνολογίας (π.χ. γυαλιά ή κράνη εικονικής και ενισχυμένης πραγματικότητας).

 

Η ανάρτηση του Μαρκ Ζούκερμπεργκ

Σε ανάρτησή του, ο ιδρυτής του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, προσπάθησε να εξηγήσει τη νέα σελίδα στην εποχή της εικονικής πραγματικότητας.

«Όταν ξεκίνησα το Facebook, πληκτρολογούσαμε ως επί το πλείστον κείμενο σε ιστοσελίδες. Όταν αποκτήσαμε τηλέφωνα με κάμερες, το διαδίκτυο έγινε πιο οπτικό και κινητό. Καθώς οι συνδέσεις γίνονταν ταχύτερες, το βίντεο έγινε ένας πλουσιότερος τρόπος να μοιραζόμαστε εμπειρίες», είπε.

«Η επόμενη πλατφόρμα θα είναι ακόμη πιο καθηλωτική -ένα ενσώματο διαδίκτυο, όπου θα είστε μέσα στην εμπειρία, όχι απλώς θα την κοιτάτε. Το αποκαλούμε αυτό metaverse και θα αγγίξει κάθε προϊόν που κατασκευάζουμε», συνέχισε.

«Από εδώ και στο εξής, θα είμαστε πρώτα στο metaverse, όχι στο Facebook. Αυτό σημαίνει ότι με την πάροδο του χρόνου δεν θα χρειάζεστε λογαριασμό στο Facebook για να χρησιμοποιήσετε τις άλλες υπηρεσίες μας», λέει επίσης ο Ζούκερμπεργκ.

«Καθώς το νέο μας εμπορικό σήμα αρχίζει να εμφανίζεται στα προϊόντα μας, ελπίζω ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο θα γνωρίσουν το εμπορικό σήμα Meta και το μέλλον που αντιπροσωπεύουμε», ανέφερε.

 

Ελιγμός αντιπερισπασμού, λένε οι επικριτές του Facebook
Οι επικριτές του Facebook σχολίασαν ότι η αλλαγή της ονομασίας είναι ένας ελιγμός αντιπερισπασμού, την ώρα που ο κολοσσός πλήττεται από σκάνδαλα και καταγγελίες όσον αφορά την παραπληροφόρηση, το απόρρητο των δεδομένων των χρηστών αλλά και τον σεβασμό στο δικαίωμα του ανταγωνισμού. Η εταιρεία «πιστεύει ότι ένα νέο brand μπορεί να τη βοηθήσει να αλλάξει το θέμα» συζήτησης, ανέφερε την περασμένη εβδομάδα μια μη κυβερνητική οργάνωση, το «Πραγματικό Συμβούλιο Εποπτείας του Facebook», όταν ακόμη κυκλοφορούσαν φήμες για την αλλαγή του ονόματος.

Πάντως ο Ζούκερμπεργκ μιλάει για το metaverse εδώ και μερικούς μήνες και έχει ήδη ανακοινώσει επενδύσεις ύψους πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων αλλά και την πρόσληψη 10.000 εργαζομένων στην Ευρώπη για την υλοποίηση αυτού του σχεδίου.

H στιγμή που το Facebook γίνεται Meta
Το BBC σε βίντεό του κατέγραψε τη στιγμή που έγιναν τα αποκαλυπτήρια του νέου σήματος της μητρικής εταιρείας στα κεντρικά γραφεία στην Καλιφόρνια:

Τι απαντά ο Ζούκερμπεργκ στις κατηγορίες

Από την πλευρά του ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ δήλωσε ότι ήταν «γελοίο» να πιστεύει κανείς ότι το Facebook άλλαξε το όνομά του σε Meta λόγω του πρόσφατου κύματος αντιδράσεων. Μιλώντας στο The Verge, σε συνέντευξη η οποία δημοσιεύθηκε λίγο αφότου ανακοινώθηκε η αλλαγή του ονόματος, δήλωσε ότι οι τελευταίες ειδήσεις που αφορούσαν στο Facebook δεν είχαν καμία επίδραση στην απόφαση. «Αν και πιστεύω ότι κάποιοι άνθρωποι μπορεί να θέλουν να κάνουν αυτή τη σύνδεση, νομίζω ότι αυτό είναι κάπως γελοίο», είπε ο Ζούκερμπεργκ και τόνισε: «Αν μη τι άλλο, νομίζω ότι αυτό δεν είναι το περιβάλλον στο οποίο θα θέλατε να εισαγάγετε ένα νέο brand».

Υπενθυμίζεται ότι το Facebook έχει βρεθεί στο κέντρο της επικαιρότητας το τελευταίο διάστημα από ένα πλήθος εσωτερικών εγγράφων που έφερε στη δημοσιότητα η Φράνσις Χόγκεν, πρώην υπάλληλος της εταιρείας. Το υλικό αυτό, που έγινε γνωστό ως «Facebook Papers», περιλαμβάνει τις ανησυχίες των εργαζομένων για τη συμπεριφορά της εταιρείας.

Το Facebook υποστήριξε ότι τα έγγραφα δεν δίνουν μια πλήρη εικόνα της εταιρείας, ενώ ο Ζούκερμπεργκ είπε ότι σκεφτόταν να κάνει rebrand από το 2014 περίπου, όταν το Facebook αγόρασε το Instagram και το WhatsApp. Αλλά ήταν νωρίτερα φέτος που αποφάσισε ότι είχε έρθει η ώρα για τη μετάβαση, δήλωσε στη συνέντευξη. «Πιστεύω ότι είναι χρήσιμο για τους ανθρώπους να έχουν μια σχέση με μια εταιρεία που είναι διαφορετική από τη σχέση με οποιοδήποτε συγκεκριμένο από τα προϊόντα, που μπορεί να αντικαταστήσει όλα αυτά», είπε ο Ζούκερμπεργκ στο The Verge.

Ένα εικονικό σύμπαν με avatars

Η αλλαγή του ονόματος αναμενόταν να αντικατοπτρίζει την πορεία του Facebook στο «μετασύμπαν», ένα εικονικό σύμπαν στο οποίο οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν ψηφιακά χρησιμοποιώντας avatars.

 

 

Ο Ζούκερμπεργκ έδειξε πώς θα μπορούσε να μοιάζει κάτι τέτοιο κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης του Oculus Connect χθες, παρουσιάζοντας παραδείγματα για το πώς το μετασύμπαν θα μπορούσε να επηρεάσει την κοινωνική και επαγγελματική μας ζωή.

Eκπαίδευση στο metaverse

Διασκέδαση στο metaverse

Ιδιοφυής κίνηση μάρκετινγκ, αλλά τι θα γίνει με τις αντιδράσεις;

Το Business Insider υπενθυμίζει πάντως σε δημοσίευμά του ότι αν και ειδικοί είχαν δηλώσει στο παρελθόν ότι η έμφαση στο metaverse ήταν μια «ιδιοφυής» κίνηση μάρκετινγκ, η εταιρεία δεν έχει απαλλαγεί από τις εκτεταμένες αντιδράσεις του κοινού. Τόνισαν επίσης ότι η αλλαγή του ονόματος δεν είναι αρκετή για να σώσει την εταιρεία από τον χείμαρρο της κριτικής.

Ωστόσο η Άσλι Κούκσλι, διευθύνουσα σύμβουλος για τη Βόρεια Αμερική στο Social Element, είχε δηλώσει ότι η αλλαγή του ονόματος του Facebook θα μπορούσε να σώσει άλλα πρότζεκτ του -όπως το Horizon- από τη συσχέτιση με την κακή φήμη. «Αν μόνο η εταιρεία χαρτοφυλακίου αλλάζει το όνομά της, μάλλον πρόκειται περισσότερο για την απομάκρυνση της μητρικής εταιρείας από το προϊόν του Facebook, έτσι ώστε οποιαδήποτε τοξικότητα στο Facebook να παραμείνει εντός αυτού του προϊόντος, αντί να “μολύνει” άλλα brands κάτω από το όνομα της μητρικής εταιρείας», είχε δηλώσει συγκεκριμένα.

πηγή:iefimerida.gr