Τα πρώτα 31 εκατ. ευρώ δέσμευσε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την εκκίνηση των έργων στον Αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος. Οι εργασίες θα ξεκινήσουν με επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη την ερχόμενη εβδομάδα.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο πρωθυπουργός θα επισκεφθεί την ερχόμενη εβδομάδα (πιθανόν στις 22 Μαρτίου) τα εργοτάξια του αυτοκινητόδρομου συνοδευόμενος από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή. Η παρουσία του δεν θα έχει χαρακτήρα εγκαινίων αλλά θα σημάνει την έναρξη των εργασιών. Αρχικά η παρουσία του κ.Μητσοτάκη είχε προγραμματιστεί για τις 19 Μαρτίου αλλά λόγω κορωνοϊού (ο πρωθυπουργός διαγνώσθηκε θετικός εχθές) μετατέθηκε και η ημερομηνία έναρξης.
Τα εργοτάξια του αυτοκινητόδρομου είναι τρία, όσα και τα τμήματα που χωρίστηκε το έργο. Στο πρώτο τμήμα που αναλαμβάνει η ΑΒΑΞ από το Μυντιλόγλι μέχρι τα Καραίικα το κεντρικό εργοτάξιο ειναι στα Καμίνια. Στο δεύτερο τμήμα που αναλαμβάνει η ΑΚΤΩΡ από τα Καραίικα μέχρι την Γαστούνη το κεντρικό εργοτάξιο είναι στα Καραίικα. Στο τρίτο τμήμα που αναλαμβάνει η ΤΕΡΝΑ από τη Γαστούνη μέχρι τον Πύργο, το κεντρικό εργοτάξιο είναι στην Αμαλιάδα.
Η προκαταβολή
Το υπουργείο ΥΠΟΜΕ από την πλευρά του προχώρησε στην δέσμευση ποσού 31.231.672,21 ευρώ, που αντιστοιχεί στην πληρωμή τη πρώτης δόσης της Χρηματοδοτικής Συμβολής Κατασκευών Πάτρα- Πύργος του άρθρου 7.3.Α της Σύμβασης Παραχώρησης. Ουσιαστικά είναι η προκαταβολή που θα δώσει ώθηση στις εργασίες του πρώτου διαστήματος.
Συνολικά το Δημόσιο θα καταβάλει στον Παραχωρησιούχο χρηματοδοτική συμβολή αναφορικά με τις Κατασκευές του Πάτρα-Πύργος, η οποία ανέρχεται συνολικά σε τρέχουσες τιμές 216.628.994,93€. Να θυμίσουμε πως την περασμένη εβδομάδα το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ 2014-2020.
Σχετικά με τα χρονοδιαγράμματα απαιτούνται 35 μήνες για το τμήμα Κάτω Αχαγιά-Πύργος που θα ολοκληρωθεί το 2024 και 40 μήνες για το τμήμα Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαγιά.
Ποιο είναι το έργο
Να θυμίσουμε πως το έργο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κυρώθηκε στη Βουλή στο τέλος του 2021. Το συνολικό Φυσικό Αντικείμενο περιλαμβάνει:
– Την κατασκευή του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα–Πύργος μήκους 74,8χλμ
– 8 Ανισόπεδους Κόμβους/Ημικόμβους: Μιντιλογλίου (χ.θ.-0+002), ΒΙ.ΠΕ. (χ.θ.6+940), Κ.Αχαΐας (χ.θ.17+734), Βάρδας (χ.θ.33+036), Κυλλήνης (χ.θ.46+016), Γαστούνης (χ.θ.53+676), Αμαλιάδας (χ.θ.62+679) και Πύργου (χ.θ.73+843.).
Εργασίες θα εκτελεστούν σε παράπλευρο και κάθετο δίκτυο. Περιλαμβάνονται επίσης συνοδά έργα αποχέτευσης ομβρίων-αποστράγγισης, σήμανσης-ασφάλειας-περίφραξης, μεγάλα και μικρά τεχνικά έργα, έργα περιβάλλοντος, Η/Μ εργασίες κ.λπ.
Στο Πάτρα-Πύργος προβλέπονται δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων στη Χ.Θ. 8+450 μεταξύ των Α/Κ ΒΙΠΕ και Κάτω Αχαϊας καθώς και περί την Χ.Θ. 67+900 μεταξύ των Α/Κ Αμαλιάδας και Α/Κ Πύργος.
Επίσης προβλέπονται πλευρικοί σταθμοί διοδίων στους Ανισόπεδους Κόμβους Κάτω Αχαΐας & Αμαλιάδας. Στο νέο τμήμα της Ολυμπίας Οδού θα λειτουργήσουν και δύο αμφίπλευροι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και ΚΕΣ περί τις Χ.Θ. 21+000 και 72+000.
Τα έργα θα προχωρήσουν ως phasing και μετά την ολοκλήρωση του ΕΣΠΑ 2014-2020 καθώς θα συνεχιστεί η χρηματοδότηση και με το ΕΣΠΑ 2021-2027. Σε αυτό το ΕΣΠΑ θα πραγματοποιηθεί το 47% των έργων και το υπόλοιπο 53% με το νέο ΕΣΠΑ. Στο ανωτέρο ποσό περιλαμβάνονται και δαπάνες απαλλοτριώσεων, εργασίες αρχαιολογίας, μετατοπίσεις δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (ΟΚΩ) και υπηρεσίες συμβούλων που απαιτούνται για τη Φάση Β του έργου.
πηγή:https://www.thebest.gr/