Κατάθεση πρότασης για χρηματοδότηση πέντε σχολικών μονάδων
Πρόταση για την ένταξη πέντε σχολικών μονάδων στο πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» κατέθεσε ο Δήμος Πύργου στο Υπουργείο Εσωτερικών με κύριο στόχο την ανακαίνιση και τη βελτίωση των κτιριακών τους εγκαταστάσεων.
Πρόκειται για το 3ο Γενικό Λύκειο Πύργου, το Δημοτικό Σχολείο Βαρβάσαινας, το 7ο Δημοτικό Σχολείο Πύργου, το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο και το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Πύργου.
Από τις αρμόδιες τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου έχουν ήδη αποσταλεί οι σχετικοί φάκελοι με όλα τα απαιτούμενα στοιχεία και τις μελέτες στην ανώνυμη εταιρεία «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.» που είναι ο φορέας υλοποίησης του έργου.
Ειδικότερα οι εργασίες που προβλέπονται ανά σχολική μονάδα είναι οι ακόλουθες:
– χρωματισμοί εξωτερικής εσωτερικής τοιχοποιίας – κατασκευή/επισκευή/ανακαίνιση WC (συμπ. WC ΑΜΕΑ) – κατασκευή/επισκευή ράμπας ΑΜΕΑ – κατασκευή/επισκευή γηπέδου μπάσκετ ή παιδικής χαράς – προμήθεια-εγκατάσταση/επισκευή ανελκυστήρα, όπου είναι εφικτό.
Ο Δήμαρχος Πύργου κ. Στάθης Καννής και ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Βασίλης Παναγόπουλος αναφερόμενοι στα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει η σχολική στέγη στο Δήμο μας, τόνισαν: «Πρόθεσή μας είναι να αξιοποιήσουμε κάθε χρηματοδοτικό εργαλείο, προκειμένου να βελτιώσουμε τις υποδομές των σχολικών συγκροτημάτων. Τα προβλήματα έχουν συσσωρευτεί, αφού τα προηγούμενα χρόνια οι παρεμβάσεις στο τομέα των σχολικών υποδομών ήταν ελάχιστες και αποσπασματικές. Και το σημαντικότερο από όλα ήταν η έλλειψη ενδιαφέροντος που επιδείχθηκε για τη τακτοποίηση των κτιρίων βάσει του νόμου 4178/2013 και 4495/2017, με αποτέλεσμα αυτά να μην μπορούν να ενταχθούν σε προγράμματα χρηματοδότησης. Ήταν κάτι που ως αντιπολίτευση το είχαμε επισημάνει στις τελευταίες Δημοτικές Αρχές, που από το 2013 είχαν αυτή τη δυνατότητα μέχρι το Νοέμβριο του 2023. Όμως δεν ανταποκρίθηκαν σε αυτή την αναγκαιότητα. Πλέον η δυνατότητα αυτή δεν υπάρχει, οπότε είμαστε υποχρεωμένοι να κινούμαστε σε προτάσεις για σχολεία που έχουν οικοδομική άδεια. Μέριμνά μας είναι, μέσα στο πλαίσιο που μας δίνει ο νόμος, να νομιμοποιήσουμε σχολικά συγκροτήματα τα οποία είναι σύννομα με τις ισχύουσες σήμερα πολεοδομικές διατάξεις, μετά από ιεράρχηση των αναγκών.»