Αγωνίζονται με κάθε τρόπο για να αναδείξουν την θανατηφόρα επιδημία που έχει εγκατασταθεί στην γειτονιά τους οδηγώντας στο θάνατο παιδιά, αδέλφια, γονείς και φίλους, χωρίς κανένας να τους δίνει σημασία. Ίσως γιατί αυτοί οι θάνατοι γίνονται με την ανοχή και συνενοχή των κυβερνήσεων, των κομμάτων, των βουλευτών και κάποιων εισαγγελέων της περιοχής.
Κρατάει χρόνια αυτό το άρωμα της πτωμαΐνης. Μόνο στα τελευταία 10 χρόνια, 130 νεκροί κατέληξαν, στη γνωστή διαδρομή του δρόμου φονιά, από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο και το Καλό Νερό. Περισσότερες από 70 οικογένειες τυλίχθηκαν στο πένθος. Κάποιες από αυτές αφανίσθηκαν ολοκληρωτικά.
Ένας δρόμος 100 χιλιομέτρων, που εργαλειοποιήθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ (τα προηγούμενα χρόνια) και τη Νέα Δημοκρατία (τους τελευταίους 8 μήνες), καταγράφει στα ματωμένα μητρώα του (μόνον για την τελευταία δεκαετία 2009-2019) 290 τροχαία, με καταμετρημένα 556 θύματα. Με 130νεκρούς, με 75 σοβαρά τραυματισμένους, κάποιοι των οποίων έμειναν δια βίου ανάπηροι και ακόμη 351 ελαφρότερα.
Γεμάτη εικονοστάσια η Ηλεία. Ένας δρόμος που δικαίως θεωρείται από τους πιο θανατηφόρους δρόμους της Ελλάδος.
Από τα 106 θανατηφόρα, τα 60 έγιναν στην Ηλεία και τα 46 στην Αχαΐα. Την τελευταία δεκαετία, σε αυτόν τον δρόμο έχουν χάσει την ζωή τους 130 άνθρωποι! 72 τάφοι σκάφτηκαν στα νεκροταφεία του Πύργου, της Γαστούνης, της Νέας Μανωλάδας, της Βάρδας, των Λεχαινών και της Ανδραβίδας.
Δεκάδες οι κινητοποιήσεις των κατοίκων. Κάθε φορά είχαν την ίδια αφετηρία… το θάνατο! Κάθε φορά την ίδια κατάληξη… υποσχέσεις και κοροϊδία!
Από το 2011 (κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ) που, σαν απλός –ενεργός Πολίτης πρωταγωνιστούσα στο κλείσιμο του δρόμου στην είσοδο του Πύργου, με αφορμή τον θάνατο ενός φίλου, μέχρι τις αρχές του 2020 (κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας) που, οι Ηλείοι των Αθηνών συνεπικουρούμενοι από τον Δήμαρχο Πύργου Τάκη Αντωνακόπουλο και κάποιους βουλευτές, διαδήλωσαν στην Πλατεία Συντάγματος, η επιδημία των θανατηφόρων τροχαίων κατέγραψε τριψήφιο αριθμό.
Η προσβλητική και απρεπής στάση του μικρού Καραμανλή που, ως υπουργός υποδομών κάλεσε τους Δημάρχους της Ηλείας, πλην του Δημάρχου της πρωτεύουσας, δεν έφερε περιορισμό της διασποράς των θανάτων. Έφερε όμως την δημιουργία του (ανενεργού δυστυχώς) “Πανηλειακού Συμβουλίου Αιρετών”, με σκοπό την επίσπευση κατασκευής ενός ασφαλούς οδικού άξονος. Η θητεία του εγωπαθούς υπουργού, τον οποίο δημοσίως κατηγορεί ο Πρόδρομος Εμφιετζόγλου ως υπεύθυνο των καθυστερήσεων λόγω προτιμήσεων σε συγκεκριμένες Τεχνικές εταιρείες, χρεώνεται με 12 ακόμη νεκρούς. Από αυτούς οι 8 νέα παιδιά.
Η Ηλεία και η Αχαΐα αντιμετωπίζουν, χρόνια τώρα τον δικό τους θανατηφόρο ιό, χωρίς οι κυβερνήσεις να τον απομονώνουν. Αντιθέτως, τον χρησιμοποιούν αποκομίζοντας οφέλη που βγαίνουν από τον πόνο και την δυστυχία που σκορπά το κομματικό σύστημα εξουσίας.
Κάτι πρέπει να κάνουμε. Και αυτό το κάτι δεν είναι σίγουρα η πρόταση του Κώστα Τζαβάρα για προώθηση του δρόμου με αντάλλαγμα τη δημιουργία κλειστής δομής λαθρομεταναστών.