Σπάει το καλούπι της τελετής των Οσκαρ

 

 

 

Ο βραβευμένος με το «Traffic» σκηνοθέτης, επικεφαλής της ομάδας παραγωγής των φετινών Οσκαρ (25 Απριλίου), βρίσκει την ευκαιρία να τα αλλάξει όλα. «Σαν να γυρίζουμε μια ταινία διάρκειας τριών ωρών», λέει. Βασικός του στόχος, να πάρει στα χέρια του κάθε βραβευμένος το αγαλματάκι, με ασφάλεια και τόσο μεγάλες αποστάσεις, που μπορεί να βρίσκεται και στο Λονδίνο, αντί στο Λος Αντζελες.

Σε κατρακύλα οι ακροαματικότητες όλων των τελετών. Κάτω τα Grammys κατά 53%. Πάνω από 60% η πτώση των Χρυσών Σφαιρών. Ο κόσμος βαρέθηκε να βλέπει τους σταρ στη μοναξιά του σαλονιού τους, κάποιους με πιτζάμες, να μαθαίνουν τη βράβευσή τους και να μιλούν μέσω zoom. Iδού το μέγα πρόβλημα που έχουν να λύσουν και να ξεπεράσουν τα Οσκαρ.

Στις 25 του μήνα, την επόμενη Κυριακή, θα φανεί αν ο άνθρωπος που διάλεξε η Ακαδημία για να αναλάβει την παραγωγή της τελετής, ο βραβευμένος με Οσκαρ σκηνοθέτης Στίβεν Σόντερμπεργκ, θα κερδίσει το στοίχημα. Και από ό,τι φαίνεται έχει βάλει ψηλά τον πήχη. Εχει στόχο, όχι απλώς το κάποτε αυτονόητο, αλλά τόσο δύσκολο και αδιανόητο σήμερα, δηλαδή να πάρει στα χεράκια του ο κάθε βραβευμένος το αγαλματάκι του, να το σηκώσει ψηλά και να βγάλει τον λόγο του, μέσα σε συνθήκες απόλυτης ασφάλειας. Θέλει την ίδια στιγμή, εκμεταλλευόμενος τα όρια που βάζει η πανδημία, να επανεφεύρει την τελετή. Να σπάσει το καλούπι. Να «ανατινάξει την παλιά της δομή, να τα κάνει όλα εντελώς διαφορετικά», όπως δήλωσε σε συνέντευξή του στο Hollywood Reporter. «Aν έχουμε, όπως πιστεύουμε, μια πραγματικά καλή ιδέα και την εκτελέσουμε στο 75%-80%, θα είναι πολύ καλύτερη από το 100% της παλιάς, μέτριας ιδέας», είπε ο επαναστάτης Σόντερμπεργκ. Είναι πασιφανές ότι, αν του έλεγαν να αναλάβει τα Οσκαρ εκτός πανδημίας, ούτε που θα το σκεφτόταν.

Με δεδομένο ότι η τελετή δεν θα γίνει σε έναν και μόνο χώρο, δηλαδή το Dolby Theater στο Λος Αντζελες, αλλά θα επεκταθεί και σε δυο αυλές του Union Station (τα δρομολόγια των τρένων δεν θα επηρεαστούν καθόλου) και σε καμιά εικοσαριά άλλα μέρη στον κόσμο, τo British Film Institute στη South Bank του Λονδίνου ανάμεσά τους, ο Σόντερμπεργκ και οι έμπειροι παραγωγοί-συνεργάτες του Τζέσι Κόλινς και Στέισι Σέρ, αποφάσισαν το εξής πολύ δύσκολο: «Θα είναι σαν να γυρίζουμε μια κινηματογραφική ταινία διάρκειας τριών ωρών στο Union Station, έχοντας την έγνοια και όλα τα άλλα μέρη να έχουν μαζί του έναν άμεσο οπτικό συσχετισμό. Βοηθάει πολύ η εμπειρία και η τριβή μας με τα πρωτόκολλα ασφαλείας, που μας επέτρεψαν να επιστρέψουμε στα κινηματογραφικά γυρίσματα».

Τι δεν θα έχει η τελετή; Κατ’ αρχάς κόκκινο χαλί, φωτογράφους και επί τόπου συνεντεύξεις. Στη θέση τους θα κινηματογραφηθεί και θα ενταχθεί με κάποιο τρόπο στην τηλεοπτική μετάδοση το καθιερωμένο γεύμα των υποψηφίων, που σύμφωνα με τον Σόντερμπεργκ, ο οποίος το έχει ζήσει, είναι «το καλύτερο μέρος των Οσκαρ». Επειτα, θα χρησιμοποιηθούν ειδικά μονταρισμένες συνεντεύξεις όλων των υποψηφίων, ενώ, ίσως πρώτη φορά, δεν θα υπάρχει αυστηρό όριο στον χρόνο των λόγων αποδοχής του Οσκαρ. Ο Σόντερμπεργκ πάντα πίστευε, και θέλει να το αποδείξει, ότι οι μεγάλης διάρκειας λόγοι δεν ήταν ποτέ το πρόβλημα της τελετής. Οι νικητές πρέπει «να έχουν μια ιδιαίτερη βραδιά, να χαρούν την ευκαιρία να απευθυνθούν στους συναδέλφους τους, να ζήσουν τη “στιγμή” τους», λέει. Αλλωστε η τελετή θα έχει περισσότερο από ποτέ το αίσθημα της κοινότητας και της οικειότητας.

Εξ ου και δεν είναι απαραίτητο το επίσημο ένδυμα, ο καθένας μπορεί να πάει όπως νιώθει πιο άνετα, με haute couture ή και σπορ ρούχα. Μόνο με τις μάσκες ακόμα δεν είναι σίγουρο τι θα γίνει. «Θα δούμε, θα πρέπει να αποφασίσουν οι ειδικοί, εμείς όμως θα προμηθεύσουμε σε όλους μάσκες», απαντά ο Σόντερμπεργκ.

Οσο για το κλίμα της τελετής, θα εξακολουθήσει, μέσα σε πανδημία και θανάτους, να είναι ελαφρύ, χαρούμενο και αστείο; Ο Σόντερμπεργκ και οι συνεργάτες του πιστεύουν ότι οι διαγωνιζόμενες ταινίες είναι αυτές που δίνουν το χρώμα και τον τόνο στην τελετή. «Θέλουμε απλώς να τους προσφέρουμε έναν ανοιχτό και κομψό χώρο για να μιλήσουν οι ίδιες», λένε, «αν και έχουν γραφτεί και μερικά πολύ αστεία και έξυπνα κείμενα. Δεν θέλουμε, όμως, να επιβάλουμε κάτι το κωμικό σε μια σοβαρή ταινία, με την ιδέα ότι το κοινό δεν αντέχει τόση σοβαρότητα. Θα κάνουμε ένα τίμιο, ειλικρινές σόου».

Τους πιέζει το δίκτυο ABC, που προβάλλει την τελετή, να έχει υψηλή θέαση; Τους έβαλε κάποια προς τα κάτω όρια; «Ούτε μας ζήτησε τίποτα ούτε κι εμείς έχουμε εκεί το μυαλό μας», υποστηρίζει ο Σόντερμπεργκ. Ισως δεν είναι έτσι τα πράγματα. Η θέαση των Οσκαρ είναι σε ελεύθερη πτώση εδώ και χρόνια, και πριν από την πανδημία. Από το 2014 μέχρι πέρυσι έπεσε κατά 46%.

πηγή:www.efsyn.gr