Τσίπρας vs Τρυντώ: Social Media – Ο κόμπος δεν βρίσκεται στη γραβάτα!

Γιατί τα socialmedia της επιχείρησής μου δεν έχουν την ανταπόκριση του κοινού;». Αυτό, είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα ερωτήματα των πελατών μου. Επειδή λοιπόν η απάντηση είναι αρκετά μεγάλη και ίσως λίγο βαρετή, ας δούμε στην πράξη ποιος είναι μη ενδεδειγμένος και ποιος ο σωστός τρόπος της διαχείρισης των socialmedia μέσα από δύο πασίγνωστα πρόσωπα της παγκόσμιας πολιτικής σκηνής. Του πρωθυπουργού της Ελλάδας και του πρωθυπουργού του Καναδά! Ποιος κερδίζει και ποιος δείχνει να έχει έναν κόμπο στην επικοινωνία του με το κοινό;

Instagram ή Νystagram;
Αν μία εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις τότε το Instagram αποτελεί ένα κοινωνικό δίκτυο όπου ο καθένας μπορεί με τις φωτογραφίες που δημοσιεύει να γράψει ολόκληρο μυθιστόρημα. Το θέμα είναι αν αυτό το ιδιότυπο μυθιστόρημα θα αποδειχθεί bestseller ή ένα άνευρο αφήγημα που θα μείνει σκονισμένο στο ράφι της βιβλιοθήκης ή αλλιώς στην άκρη του διαδικτυακού μας ενδιαφέροντος.

Για ακόμη μία φορά ο Καναδός πρωθυπουργός αποδεικνύει πως έχει καλή «πένα», καθώς η παρουσία του στο Instagram χαρακτηρίζεται από αυθεντικότητα! Ναι, αυτό είναι και το πιο σημαντικό σε μία φωτογραφία. Να απαθανατίζει τη στιγμή, την εμπειρία, το συναίσθημα του προσώπου που φωτογραφίζεται και όχι απλώς τη φυσική του παρουσία σε ένα χώρο. Αυτό μοιράζεται ο Τζαστίν Τρυντώ με τους followers του λογαριασμού του. Και είναι πολλοί αυτοί καθώς μετράει 2.150.000 followers έναντι των μόλις 5.000 που ακολουθούν τον Έλληνα πρωθυπουργό.

Στο Instagram του Τζαστίν Τρυντώ τον πρώτο λόγο έχει η ανεπιτήδευτη αποτύπωση της καθημερινής του αλληλεπίδρασης με πρόσωπα και καταστάσεις και όχι τα προσεκτικά μελετημένα ενσταντανέ που απορρέουν σοβαροφάνεια και διεξοδική προετοιμασία πριν το φωτογραφικό κλικ. Ο λογαριασμός του Καναδού πρωθυπουργού είναι γεμάτος από εικόνες συμμετοχής του σε διάφορες εκδηλώσεις, με ανθρώπους κάθε ηλικίας και με ένα πρόσωπο που αλλάζει ανάλογα με τα συναισθήματα που βιώνει την κάθε στιγμή. Βλέπουμε τον Τρυντώ να χαμογελάει, να γελάει, να χαίρεται, να συγκινείται, να προβληματίζεται! Πολλές φορές βλέπουμε μόνο την πλάτη του καθώς η δύναμη της εικόνας του να αλληλεπιδρά με τους γύρω του, είναι πιο ισχυρή από την αποτύπωση του προσώπου του! Ακόμα χρησιμοποιεί τα InstagramStories, ανεβάζοντας καθημερινά video, σε δυο γλώσσες: αγγλικά και γαλλικά, απευθυνόμενος άμεσα στο online κοινό.

Στην αντίπερα όχθη έχουμε το λογαριασμό του Έλληνα πρωθυπουργού που μοιάζει σαν κολάζ φωτογραφιών που αποκόπηκαν με το ψαλίδι από ασπρόμαυρα άρθρα πολιτικών εφημερίδων άλλης δεκαετίας. Καμία ενεργητικότητα και καμία αποτύπωση ψυχολογικής κατάστασης πέραν εκείνης ενός σκεπτικού προσώπου που προσπαθεί να επικοινωνήσει το στοιχείο του προβληματισμού ή ενός προσώπου που ανταποκρίνεται τυπικά, στην προτροπή του φωτογράφου «saycheese!».